- صفحه اصلی
- تابلو پیچ های پی در پی
تابلو پیچ های پی در پی
علائم ترافیکی و تابلو های ترافیکی دارای دو نوع شهری و جاده ای می باشد. تابلوهای ترافیکی شهری با پوشش رنگ الکتروستاتیک بوده و تابلو های ترافیکی جاده ای با ابعاد بزرگتر و از جنس گالوانیزه می باشند. تابلو هشدار دهنده برای آگاهی دادن به رانندگان واطلاع رسانی در رابطه با محدودیت ها و شرایط مسیر استفاده می شود.
علائم راهنمایی و رانندگی به سه دسته تقسیم میشوند;
دسته اول تابلوهای انتظامی هستند، از این گروه تابلوها میتوان به بوق زدن ممنوع، منطقه ایستادن ممنوع و توقف ممنوع اشاره کرد.
دسته دوم تابلوهای اخطاری هستند، جاده باریک میشود، گذرگاه عابر پیاده و کارگران مشغول کار هستند از این دسته علائم هستند.
دسته سوم تابلوهای اخباری هستند. پایان منطقه محدوده سرعت، تونل و بیمارستان در این طبقه قرار
تابلوها و علائم ایمنی به دو دسته با متن و بدون متن
نیز تقسیم شده است. تابلوهای با متن شامل تک زبانه و دو زبانه می باشند. تابلوهای تک زبانه به دلیل بزرگ تر بودن متن در کادر اختصاصی از فاصله دورتری قابلیا خوانایی بهتری دارند. لذا استفاده از تابلوهای تک زبانه در محیط های اداری و کارگاهی توصیه می گردد.
تابلوی اخطاری پیچ های پی در پی
تابلوی اخطاری پیچ های پی در پی (اولین پیچ به چپ) از دسته علائم اخطاری و هشدار دهنده راهنمایی و رانندگی رایج در ایران است که به رانندگان از وجود پیچ های پی در پی در ادامه مسیر هشدار می دهد. در این تابلو اولین پیچ از سمت چپ است که رانندگان واسیل نقلیه باید حدالامکان با دیدن این تابلو از سرعت خود بکاهند و برای پیچ به چپ آمادگی داشته باشند. تابلو پیچ های پی در پی یکی از انواع علائم و تابلوهای راهنمایی رانندگی برای رساندن پیام به سه نوع بازدارنده ، هشدار دهنده و آگاهی دهنده تقسیم می شود. تابلو های راهنمایی رانندگی هشدار دهنده بیشتر به شکل مثلث با رنگ زمینه سفید وحاشیه قرمز می باشند و معمولا یک راس این مثلث در هنگام نصب به سمت بالا قرار می گیرد.
تولید کننده تابلوهای ترافیکی
تولید تابلو هشداری پیچ های پی در پی
بلو پیچ های پی در پی یکی از انواع تابلو ترافیکی می باشد که در جاده ها نصب می شود. تابلوهای راهنمای مسیر رانندگان را از وجود پیچ های پی در پی در جاده با خبر می کنند و از احتمال بروز خطرات احتمالی جلوگیری می کنند. در این تابلوی هدایت مسیر اولین پیچ به سمت راست بوده، یعنی رانندگان باید از سرعت خود کاسته و آمادگی گردش به راست را داشته باشند.